Maybe, time will pass me by?

Livet, hur många gånger har jag inte suttit här framför datorn och knappat mig fram genom en drös av känslor och funderingar just kring livet? Hur många gånger har jag inte suttit och försökt luska ut saker och ting men varje gång jag gör det gör mig faktiskt en upplevelse rikare men ännu ett svar fattigare..

Vi människor är så otroligt olika ( tur är väl det ), vi upplever saker olika, vi tycker och tänker olika men en sak binder oss samman det är att vi delar denna plats att leva och bo på..Vi har olika förutsättningar till livet vissa sämre och vissa bättre, men vi alla väljer faktiskt våra vägar, vill vi gå våra föräldrars väg, gå den enkla vägen genom livet? Eller vill vi välja att anta utmaningar här i livet och gå ut med fler lärdomar i livet och känna att jag klarade det, jag klarade att stå men även att resa mig upp efter ett fall..
Vi alla faller någongång, jag har haft många fall men även om många av mina närmaste kan sitta och säga att de tycker att jag är så otroligt stark som fortfarande tar klivet framåt men jag måste erkänna att även jag har mina svaga dagar där jag bryter ihop, bara vill lägga mig ner och aldrig kliva upp igen, springa iväg från verkligheten, försvinna, glömma aldrig mer tänka, men jag väljer att vara där jag är idag, jag väljer att resa mig upp, jag väljer att möta "fienden", jag väljer att orka, att fortsätta, jag väljer att aldrig ge upp..

Vi har trots allt alltid ett val i livet och det är bara du själv som kan bestämma över vad du själva vill tycka och tänka och hur du själv vill att din vardag ska se ut, om du väljer att gå med huvudet nere och dränka dig i all stress som är runt omkring dig eller om du väljer att kämpa, kämpa för dig själv..

Min vän, vare sig du står eller ligger ner så kommer jag att hjälpa dig, hjälpa dig att resa dig upp igen, men jag kan inte hjälpa dig att må bra igen det är helt upp till dig vad du väljer att känna men jag kan hjälpa dig att vilja orka..



Erfarenheter för livet, glädje, lycka, sorg.. Jag lever ..

Gonatt på er allesammans..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0