Life and hope..

Hoppet i att fortsätta gå framåt, blicka bakåt ibland för att rätta sina gamla misstag och gör det ännu bättre nästa gång..
Att inte stanna i det som var utan stanna upp en stund istället, fundera på vart du är och fortsätt gå..

Jag har nog inte riktigt velat erkänna det eller viljat se på det på detta sättet.. Jag pratar alltså om Ted igen, han återkommer här ibland i mina inlägg men nu av en annan och förhoppningsvis en bättre anledning..
Jag är faktiskt nöjd med hur min tillvaro ser ut, första gången på länge..Jag har helt fantastiskt vänner, en underbar familj som alltid stöttar en, jag är snart tillbaka till handbollen starkare än någonsin, jag är peppad för livet, jag har tagit studenten, jag har sommarjobb och jag älskar Göteborg förtillfället..

Nu kom det av sig vad det var jag vela säga, jag ville få fram ordet, Frihet..Jag har stannat alldeles för länge i det förflutna, hoppats, önskat så många gånger att få tillbaka det jag hade, men jag vill inte ha tillbaka det jag hade, jag vill vara jag, jag börjar gå vidare i livet, jag känner inget behov av att få prata med honom längre, att bara få veta att han bryr sig, han kommer alltid finnas med mig på ett eller annat sätt eftersom han betytt väldigt mycket för mig såklart men jag är redo, redo för nya äventyr..Det var väl mest det jag ville komma fram till ..

Det tar tid att ta sig vidare, att ta steget ut i något nytt, våga hoppas och våga drömma framförallt.. Livet för tillfället kunde inte vara bättre, sen att mina känslor rusar som vilda hästar just nu är bara ett gott tecken, jag har äntligen fått tillbaka den där lyckokänslan man har i magen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0