Tjuvlyssnat

jag har roat mig ikväll med att läsa lite på tjuvlyssnat.se och hittade ett par riktigt roliga saker:)

delar med mig av dom..

Mamma ~37 förmanar sina barn som vill springa iväg och leka.
Mamman: …och vad gör man om man inte hittar mamma och pappa?
Flicka ~3 (pekar på informationsdisken): Går dit.
Mamma: Eller?
Flickan: Hittar en annan mamma!

En tjej ~16 sitter och pratar högt i sin mobiltelefon. Samtalsämnet är filmen Pan's Labyrinth.
Tjejen: Men du, vad kommer det här "Pan" ifrån. Jag tycker det finns överallt; Peter Pan, Pan's Labyrinth, Pan Pizza, men vad betyder det?

Tre tjejer ~13 sitter och diskuterar vad de ska välja för snacks till bion.
Tjej 1 (till tjej 2): Men du, då kan väl inte du äta choklad? Du är ju laktosintolerant!
Tjej 2: Nej, jag vet. Jag ska nog ta popcorn och vatten.
Tjej 1: Varför tar du inte läsk?
Tjej 3 (allvarligt): Men gud! Hon är ju laktosintolerant sa hon ju!

Två tjejer ~20 står och väntar på tåget.
Tjej 1: Skönt att ombyggnaden snart är klar.
Tjej 2: Ja, men jag förstår inte vad de har gjort för ändringar.
Tjej 1: De har gjort perrongerna bredare.
Tjej 2: Vadå har tågen blivit smalare?

En kille ~18 går på 4:ans buss som står inne.
Busschauffören: Tyvärr, du får vänta på nästa buss, den här har trasig växellåda.
Killen: Jag behöver ingen onödig lyx som aircondition och växlar och sånt, jag ska bara åka.

En flicka ~6 och hennes bror ~4 bråkar.
Flickan (pekar på sin lillebror): När jag blir stor och ska ha semester, ska jag ha semester från DIG!

Tre berusade killar ~22 sitter i vagnen och pratar om tjejer.
Kille 1: Du har ju sett Johanna, du sa ju att hon hade en ok kropp eller hur?
Kille 2 mumlar något.
Kille 1: I alla fall, hon stönade så högt att morsan slängde in en silvertejprulle i mitt sovrum.

En kille (~25) handlar mat och får frågan om han vill ha en dipsås till pommesen.
Kassabiträdet: Min favorit är tacon!
Killen: Det skiter väl jag i, jag vill ha vitlök.

Två tjejer ~15 står i kön till Balder.
Tjej 1: Asså jag kan inte ens vara hemma längre, så fort jag går innanför dörren så kommer mamma och lassar massa disk på mig.
Tjej 2: Oj då, stackars dig.
Tjej 1: Äh, jag bara ställer in allt smutsigt i skåpen igen. Hon tror det är nåt fel på diskmaskinen och håller på och kollar och kollar och tar upp massa tid. Det är väldigt underhållande faktist. Bättre än TV.

Godnatt med er:) Hoppas ni fick ett lika gott skratt som jag fick..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0