Get confused and you will fade away..

Sittandes hemma i min soffa, filosoferandes över saker och ting, blir allt lite galen på mig när jag alltid ska tänka så mycket, jag tror att jag klamrat mig fast, levt i något som varit, inte vänt om för att se vad som komma skall utan istället stannat någonstans på vägen, längtat och längtat efter något som var och som inte längre är..
Det är faktiskt lättare än vad man tror, stunder som är så värdefulla så man gör allt bara för att få återuppleva dom, hur hjälplös man än är utan att kunna spola tillbaka tiden, så vet jag att när jag skriver detta skriver jag precis om mig själv hur jag känt hur jag varit utan att velat se detta..

Man har tänkt, låter inte det där lite sjukt? Jag är inte sån, har aldrig varit sån men det är jag..här är jag, en människa som försökt leva i det förflutna.. men vet ni vad det här är bara början på en ny start, nya utmaningar i livet.. jag måste börja leva igen framförallt i det som är idag och inte det som var igår, för det som var igår kommer aldrig tillbaka.. sen kan man ju välja att se tillbaka och vara lycklig över det man fått istället för att vara bitter över det man inte fick, allt i livet är ett val och jag har gjort mitt val här och nu.. idag inte igår ..

Hur nu allt detta jag suttit och filosoferat mig fram till ska gå till är ju ännu en bra fråga men vet ni vad, im not worried, jag ser ingen bra lösning just nu men den kommer, man får försöker klamra sig fast i allt positivt istället som en person sa till mig och det stämmer faktiskt, om man vänder och försöker se saker positivt och vill få en förändring ja då kommer den till slut hoppas jag iaf.. det är iaf vad jag tror..

Även om man förändrats under tidens gång, även om förändring är sjukt jobbigt så tror jag detta för med sig något bra ändå, man vet aldrig jag kanske står och skrattar åt det här en dag och undrar vad tusen jag höll på med? Sånt man aldrig vet, det jag vet idag är att idag tar jag tag i mig själv..

Nu däremot mina damer och herrar ska jag inte stå och predika för er längre angående mina invecklade tankar och funderingar kring saker och ting utan lämnar er här en härligt Tisdags kväll och på återseende istället..Godnatt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0