Svårt beslut

Jag hatar svåra beslut det är det värsta jag vet verkligen.. Och nu sitter jag här med ett som är ett beslut jag måste ta och jag vet redan svaret på det men vill kanske inte riktigt inse eller sätta mig i den situationen..
Som jag sa till Emelie idag, det är bland mina svåraste beslut men samtidigt är det nog tyvärr nödvändigt hur jobbigt det än är, hur jobbigt det än kommer vara så är livet tyvärr inte alltid så lätt, har man fått vara med om många gånger det bråkar och har sig med en men till slut så tar man sig alltid ur det på något sätt, det gäller att ta fram förmågan att se saker positivt när livet känns som mest negativt..

Visst får man ta sig tiden att vara ledsen/sur/grinig/irriterad men man måste någongång gå vidare, lämna det som varit och ta sig framåt istället för att blicka bakåt för tro mig det är lättare att blicka bakåt, ångra saker man gjort, saker man sagt, saker man aldrig sa eller skulle sagt just vid den situationen men man kan inte leva i det som varit, man måste leva i det som är just nu för stunden, hålla sig till dom som gör livet lite mer värt att kämpa för. Hålla sig till sådana människor som sprider glädje omkring sig och som bryr sig..

Det är så himla lätt att hamna i negativitet och människor runt om en som sprider det påverkar en så himla lätt, när man tänker efter så är det bara helt enkelt att lära sig att leva med hur saker och ting är, påminna sig själv om att det alltid kan bli bättre, man ska inte nöja sig med något halvdant, man ska göra det man känner, leva livet i nuet inte i framtiden eller i det som varit, tiden går alldeles för fort för att vi bara ska kasta bort den, tro mig jag vet.. och jag hoppas ingen behöver lära sig så som jag lärde mig, att man inser det innan det är försent..

Jag är så himla tacksam idag att det finns människor runt om mig i min närhet som hjälper/hjälpt mig med så himla mycket, det är dom jag har att tacka att man orkar ta sig igenom vareviga dag och att dessa sprider glädje omkring sig, får en själv att vilja fortsätta, fortsätta orka..Jag kommer aldrig få er att förstå hur himla tacksam jag är det går inte för ord för den tacksamhet jag känner finns inte .. och jag kommer vara tacksam resten av livet

Så bortsett från mitt kanske negativa/positiva inlägg så hoppas jag att ni alla haft en riktigt bra dag, nu tar vi nya tag imorgon och lever i nuet :)

Godnatt med er..

Kommentarer
Postat av: Ems

Jag vet att du har det tungt nu, men du klarar det. Ännu en gång. Ännu en gång får du visa världen hur stark du är. För det är du, och jag beundrar dig för det! Jag finns här för dig...

2010-01-19 @ 15:18:10
URL: http://emeliehedqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

älskar dig..kram mamma

2010-01-21 @ 13:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0