You make it real for me

Jag vet verkligen vad jag vill, jag vet vad jag känner och tycker och tänker.. för första gången på länge känner jag mig så otroligt stark, jag står på starka ben igen och har ingen som helst aning om hur detta kommer att gå, men det är inte det viktigaste, det viktigaste är att jag vet, jag är hundra procent säker..

Livet som är här och nu kommer inte tillbaka, man säger att man har hela livet på sig osv men dt har man inte, tiden kan ta slut precis när som helst, jag kan lika gärna bli 100 år gammal som att dt kan slut imorgon men så kan man ju heller inte tänka direkt även om de där tankarna snurrat i mig tusentals gånger så är det vad jag vill göra härnäst som är viktigast, vad JAG vill, vad jag tycker och tänker som är viktigast ..

Jag kan göra precis vad jag vill, jag är nog säker men ändå förvirrad på samma gång, låter nog konstigt och går nog inte heller att förklara, någon sa till mig att mitt största misstag var att flytta hit och lämna alla nära och kära det hemma men det är så fel det kan bli, det bästa jag kunde göra var att flytta hit, vara med om allt det här, ta ett starkare kliv mot framtiden vart den än för mig så ångrar jag ingenting ..
Man ska aldrig ångra saker..

Låter kanske sjukt med tanke på att jag kanske varit väldigt negativ på senaste och funderat kring VÄLDIGT många olika saker, men vafan man får nog tillåta sig att vara nere, deppig, ledsen och allt vad det innebär för att verkligen kunna uppskatta det bra sakerna..

Jag bugar och bockar faktiskt till mig själv;) låter nog konstigt men det fanns en person där som sa "Emma, du kommer att hitta tillbaka, det kommer att bli bra" och även om jag inte trodde denna person just då så stämmer det, även om man tycker att allt det mesta är negativt och dåligt så tackar jag denna personen ändå för att ha präntat in denna jäkla mening i huvudet på mig .. För den stämmer verkligen

Nu ska jag duscha och vänta på min syster och hennes pojkvän :D

(Haha ni blir inte av med mina sentimentala inlägg ibland då och då, för det är helt enkelt den jag är) :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

jaa emma!!vad härligt=)..att du känner dig stark..och vet vad du vill..love you;)/MAMMA

2010-07-02 @ 11:50:21
Postat av: Anonym

Framgång och lycka finns hos människor som är djupt engagerade och satsar på något som verkligen känns värdefullt för dem själva.

Om vi gör de saker som finns i våra egna målbilder och värderingar kan vi bli lyckliga.



Därför måste man ta sig tid att drömma och planera. Gör man inte detta, vet man inte vart man vill, och står stilla.



2010-07-02 @ 16:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0