Bullbak och massa annat smått och gott

Haha ja jag skulle ge mig på bullbak och hur mycket tror ni kan gå snett när jag ska sätta igång med bak?! Jo för det första så åker jag till Hemköp och handlar in allting och så cyklar jag glatt hem och när jag står vid porten börjar jag fundera "vatusan är inte mina ägg gamla? och har ju bakformar? har jag någon pensel att pensla på ägget med?" Nej för tusan, så jag tänker.. aja jag går in till lägenheten och ser om jag hittar några formar, några ägg som inte är för gamla och en pensel..

Tar och gör i ordning degen och sätter den jäsning och såklart fanns inte ägg och formar hemma så jag tar och cyklar ner tömmer allt skräp, fortsätter för andra gången ner till hemköp för att inhandla det som jag missat första gången och så cyklar jag glatt hem när jag på hemvägen kommer på att tusan nu glömde jag köpa mer smör men jag cyklar hem ändå och håller tummarna för att det ska räcka och med nöd och näppe räckte det faktiskt..
Är riktigt stolt över mina fina bullar.. kolla själva:)



Nu ska jag göra mig lite mat också, är alldeles vrååålhungrig :) Åååh vad jag längtar till julen och massa mys hemma i soffan och bara njuta av att jag kommer baka bröd och sånt smått och gott, ska allt överraska min familj sådär på morgonen då det kommer lukta hääärligt ...Mumma..

Hoppas ni har en underbar dag för snart är det fredag och vem gillar inte fredagar? You just got to love them..

Kommentarer
Postat av: Anita Hjerpe

dom bullarna såg riktigt goda ut=)..du har ju talang;)undra vart du ärvt den ifrån=)host host=)/kram mamma

2010-11-18 @ 20:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0