Letting go..

Satt och filosoferade över en sak tidigare idag när jag just hade vaknat, ni vet sådär på morgonkvisten när man fortfarande ligger under täcket och bävar sig för att ta sig utanför .. Hur som helst så filosoferar jag inte kring sådär normala saker att filosofera över sådär på morgonkvisten utan jag fick en rätt konstig känsla inom mig..

Man går liksom dagarna igenom och är glad och sprallig men för vem är man glad och sprallig, för sin egen skull eller gör man detta varje dag för andra ?! Varför är det så fel att tillåta sig att vara ledsen, negativ, deppig och allt vad det nu innebär för i slutändan för att kunna uppskatta det positiva i livet så måste man ju även ha uppskattat det negativa eller låter det helt fel?  På något vis så kan man ju efter en negativ upplevelse se tillbaka på den och antingen tänka "varför var jag med om det, vill aldrig må så dåligt igen" visst man vill aldrig må dåligt det vill väl ingen men när jag kommer ur en dålig upplevelse eller något som fått mig negativ eller ledsen så försöker jag tänka såhär i efterhand "Okej, vad lärde jag mig av detta? Vad gick egentligen snett och hur kan jag vända på detta till något positivt"

Visst jag har också suttit där när man aldrig tror att det kommer vända eller att man någonsin kommer kunna se saker positivt igen men det gör man, hur mycket ens nära och kära försöker pränta in det i huvudet på en så går det inte in för stunden men i efterhand kan man ju skratta lite åt det för det stämmer ju vareviga gång..

Det värsta med negativiteten och att tankebanan är "det kommer aldrig bli bra" är att man missar dom där små sakerna som faktiskt är positiva även om ens värld är upp och ner..

Det gäller bara att låta tiden ha sin gång, det kommer positivare tider .. sådana där tider man kan tänka tillbaka och känna "ååh vad jag vill spola tillbaka tiden" men samtidigt ska man aldrig ångra saker, för det finns en anledning till allting, finns en anledning att man agerar på vissa vis jo just för att man bara är mänsklig..

Så jag ser iallafall tillbaka idag på vissa saker och kan sitta och skratta för mig själv och tänka "hur tänkte jag där egentligen?" ;)

Looking forward to a lot of things right now :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

just precis gumman=)allt i livet har en mening..;)man ska gå igenom det mesta..vi är här för att lära oss..livet är en skola..som aldrig tar slut..vi lär oss..så länge vi lever;)/kram mamma

2010-11-02 @ 21:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0