Jag såg inte mig själv här idag

För ungefär en månad sedan kunde jag inte se mig själv sittandes här och tänka det jag gör just idag, jag kunde bara se mig själv falla in i höstdeppen, inte ha någon motivation alls och känna det jag gjort ett bra dag, men det gör jag inte idag för jag bestämde mig själv för att ta tag i mig själv, rycka upp mig, vara den jag vill vara och inte påverkas av att andra behandlar en dåligt eller beter sig på ett visst vis, varför jag ska i all världen sitta och må dåligt över sådana människor? Varför ska jag tillåta smig själv att vara ledsen över andra.. ?

Och visst alla har dåliga dagar då man känner att man bra vill gräva ner sig själv, hoppa i säng och aldrig kliva upp men vatusan dom dagarna gör över, man får helt enkelt hitta sådant som får en på bra humör, umgås med människor som verkligen bryr sig och ger energi till en och inte tar..

Men fortfarande är jag kluven över vad jag vill göra, plugga, jobba osv.. vad vill jag med livet ?! Det kanske är tidigt att sitta som 20åring och tänka detta men det är klart att man har lite prestationsångest, för man har höga mål i livet, man vill tillföra någonting men vad vill man tillföra? Kanske ska man börja med delmål, klara de små målen för att nå till sitt stora mål?

Kommentarer
Postat av: Anonym

du kommer nog på vad du vill göra så småningom;)..testa olika saker..försök få jobb på olika ställen..det är det enda sättet att hitta rätt..om man är osäker på vad man vill göra..kram mamma

2010-09-03 @ 18:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0