1 reason to give up, 10,000 reasons for keep going forward !

What ever may pass and whatever lies before me, 10.000 reasons for my heart to find !

När man sitter här hemma, just städat lite i lägenheten, renbäddat i sängen och nyduschat med jätte go musik i högtalarna så börjar jag längta lite till hösten faktiskt, det får gärna vara höst och sen vår igen så skippar man vintern helt.. Men ibland funderar jag på om jag gjorde rätt val att stanna för handbollen detta året eller om jag skulle gjort en till resa, när jag går tillbaka och kollar på alla bilder så längtar jag verkligen tillbaka..

Man undrar ibland om man gör rätt val eller om man bara tar det för vad det är för tillfället.. Jag vill ut på nya äventyr eller jag är redo för något nytt, jag behöver något nytt, något roligt! Just nu längtar jag bara tills pappa kommer ner så får man lite sällskap och umgås lite med honom, det är ju inte ofta det händer tyvärr.. Hade så gärna varit hemma lite oftare också, hälsat på morfar, farmor och farfar och min kära familj, mina älskade vänner .. jag ibland saknar man verkligen allt det där !!

Känns som att man lätt bara tar saker för givet och så inser man till sist och stannar upp att allt det där kanske inte alltid kommer finnas där och man kanske ska uppskatta allt lite mer, uppskatta det gånger man skrattar så man börjar gråta, när man gör det där målet, av att bara vara ibland med .. Njuta lite mer av alla bra stunder man har med alla underbara människor runt omkring en ! Ge positiv energi för då får man det tillbaka..

Det märker jag när jag går hem till mina tanter och gubbar att bara ett leende, det kan verkligen göra så mycket, jag försöker iallafall sprida mitt glada humör omkring mig, ibland kanske jag dock råkar sprida mitt dåliga med men man är väl inte mer än mänsklig men försöka är en bra början :)

Så ska verkligen försöka kliva upp på morgonen och bara vara glad och tänka att det här kommer bli den bästa dagen, då kanske det blir lite lättare att kliva upp 6 imorgon ! Så jag börjar nog säga godnatt nu istället..Sovgott:)

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0