Alltid detsamma




Jag och mina tankar..

Just nu så vill jag bara att dagarna går så jag och Stina kan sätta oss på planet mot Thailand och det innebär förstås inge mer sår på knäna av alla matcher och stukade fingrar och fötter nej utan det innebär sol, bad, massage .. Ibland behöver man skämma bort sig själv, önskar man tog sig tid till att göra det oftare, man hade nog troligast haft mycket mer energi över att ge till andra då med ..Nu menar jag ju självklart inte att man behöver boka en 5 veckors semester för att unna sig lite utan mer så där på vardagarna, laga lite god mat, ta ett gott bad, pyssla om sig själv helt enkelt..


Jag säger jämt att jag ska göra det men blir det någonsin av?! Jag har tur om jag orkar måla mina naglar och raka benen, så mycket orkar man unna sig själv.. När man tänker på det är det rätt så skrattretande faktiskt, man hör jämt folk som klagar över "jag hinner aldrig göra någonting, jag hade velat göra det och det" men det blir aldrig riktigt av, jag är en av dom måste jag erkänna.. Men om man tänker efter, är inte DU själv den viktigaste i ditt liv, för om DU själv inte mår bra hur ska du kunna orka ge andra något positivt och hur ska man orka bjuda på sig själv vareviga dag?

Det blir som en ond cirkel, kan komma på mig själv ibland att bli irriterad över sådana små onödiga saker och om jag kanske inte vore sådär trött eftersom jag inte sovit så kanske jag aldrig ens hade reagerat, det måste iaf jag bättra mig på, ska försöka, ska verkligen göra det.. För jag sover alldeles för få timmar med tanke hur mycket jag tränar och jobbar ..

Har du nånsin tänkt på något du kanske gör som troligast inte är någon gentjänst till dig själv ?! För oftast tänker man bara på saker som måste göras hela tiden och här syftar jag på min mamma om jag ska någon som exempel, en människa som jämt måste hinna göra ALLT, inget kan lämnas till morgondagen men ibland inser väl hon också att hon bara är mänsklig eller vad säger du kära mor?;)

Nu säger jag godnatt !!

Får ta morgondagen med en klackspark helt enkelt och döva min trötthet med ett riktigt leende på läpparna, det lär nog iaf mina tanter gilla :)




Kommentarer
Postat av: MEREI

- så fint hår!

2011-01-27 @ 13:26:06
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Anonym

jaa du gumman=)du har helt rätt;)jag har en massa måsten i mitt huvud:/..och det är inte lätt att lära om;)tänka på sig själv ibland..men jag har alltid varit sådan..allt för fam,vänner osv..bara alla mår bra..så mår jag bra..lägger mig själv sist i kön att må bra..det är mindre viktigt..sådan mamma du har!!:/men hon älskar er ALLA!!!glöm aldrig det;)kraaaam

2011-01-27 @ 21:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0