Politik .. ja vad ska man säga ?!

Sitter och kollar lite på Svt 1 och det är handlar då lite om välfärd osv.. Och jag blir helt jävla galen på att höra på Moderaterna, jag tål dom inte jag tål framförallt inte borg och Göran Pettersson som just nu bara drar massa skit snack, jag är inte på någon av S eller M sidan men kom igen, S slår iallafall handen i bordet och säger vad som tycker och hur samhället ser ut medan den här Göran bara går omkring frågorna hela tiden, smyger runt lite för att slippa svara.

Det är bara pinsamt och det enda moderaterna har som ursäkt är att "det är kris hit och dit" men seriöst hur länge ska den ursäkt hålla ? Kanske är det deras politik i vissa frågor som inte håller framförallt inte inom välfärden där man tydligen vill sänka en undersköterskas ingångslön på typ 16 000, ja den tycker dom ska sänkas ? En människa som har så mycket ansvar och sliter ska få ännu längre lön?! Är det verkligen rimligt? Vilket samhälle vill vi bo i ? Där pengar betyder mer än vår välfärd?! Är det inte fler som reagerar ? Hur kan Sveriges befolkning fortsätta rösta såhär..

Och ändå sitter jag och lyssnar på det här och min ilska bara växer mer och mer, framförallt hur vi kan behandla folk så dåligt som redan har det svårt, men nej dom som redan har pengar som redan har det bra, ja dom ska ha det ännu bättre medan dom som redan ligger ner ja dom kan vi sparka lite extra på, det behöver dom säkerligen !!

Hur kunde folk bli så egoistiska? När man hör folk som röstat på M säger "ja men vi får ju sänkta skatter, vet du hur mycket mer jag får i plånboken?" ja du kanske får lite mer i plånboken ja, men dt är ju fortfarande de som har riktigt höga löner som gynnas och framförallt när tänkte du på dina medmänniskor i samhället som redan har det riktigt svårt ska få det ännu svårare, hur tänkte du där? och när man hör andra resonemang där "nu kan inte folk dra nytta av sjukförsäkringar hit och dit och vara sjukskrivna så lätt" men är det verkligen så rimligt? När man har så många unga som är arbetslösa? När man har så många som får söka sig till socialbidrag? När folk tvingas ut och arbeta när de egentligen inte alls klarar av det, när började vi tänka så mycket pengar istället för mänskligt ?!

Det är frågor som ligger hos mig och som jag tycker är helt fruktansvärt !! Och ändå klarar jag mig hur bra som helst, men man får ont i hjärtat när man går till jobbet och ser hur andra lider av det här ..och framförallt när dom står där och bara går omkring frågorna istället för att stå för vad dom gör med samhället !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0