I cant make you love me, even if i wanted to ..

http://www.youtube.com/watch?v=NXnhWthZ_k4

Det här är nog en av världens finaste texter, dock en väldigt sorglig sådan om man känner igen sig i texten
Det är det bästa med låtar när man kan gå tillbaka till något man känt eller kanske känner för tillfället.. när låten berättar hur man känner bättre än vad man själv skulle göra.

Jag är på sånt där mys och lugn humör då man bara klickar sig fram på youtube, hittar sådant som åker rätt in i hjärtat på en eller som man kan sitta och minnas tillbaka till.. Stunder i livet som kanske satt extra prägel på den man är idag.

Jag pratade faktiskt med Jeppe om en sak, om hur man alltid vill ha det man inte har. Det stämmer så bra, istället för att njuta av det du har idag och ta morgondagen när den kommer istället. Man längtar allt för ofta till framtiden, vad man har planerat, vad man ska göra istället för att passa på att njuta av det du har idag.. Man kanske borde börja leva i nuet lite mer än i framtiden, jag är en framtids människa som jämt går och väntar på det där "goda" som kommer i framtiden nångång snart.. istället för att verkligen uppskatta det jag har idag, för som man brukar säga, vet man ju aldrig vad som händer imorgon ..

Sånt har jag tyvärr lärt mig när man förlorat någon man hade just då, man trodde att dom skulle finnas där genom hela mitt liv, men sen vaknar man upp och inser att verkligheten faktiskt inte är så..

Vissa kanske skulle säga efter något sådant att vad hemskt och orättvist livet är och visst jag håller med att det är otroligt orättvist men samtidigt så vad underbart det är, man får träffa människor som påverkar en på ett eller annat sätt, ibland kanske dom bara kommer in i ens liv för en kort stund eller för hela livet..

Ibland kan jag sitta och tänka för mig själv "Vad hände med tiden? Vart tog den vägen egentligen?" Den bara sprang förbi i all hast, varför hann ja inte riktigt med?! Återigen "take care of today and dont wait for tomorrow cause it will come in one way or another"

Over and out, Goodnight from me !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0